Nofollow Nedir?
Nofollow etiketi isminden anladığınız üzere "No" ve "Follow" kelimelerinin birleşiminde oluşuyor. "Takip etme" anlamına geliyor. Bu etiket ile arama motorlarına istemediğimiz yada önemsiz bir linki / sayfayı takip etmemesi amacıyla kullanabilirsiniz.
Kısacası nofollow'u "istenmeyen adam", "önemsiz" olarak tanımlayabiliriz. :)
Örnekler: Nasıl Kullanılmalı?
Örneğin bir sayfanın arama motorları tarafından izlenmemesini belirtmek için sayfanızda bulunan head etiketleri arasına şu ifadeyi girmeniz gerekiyor.
<meta name="robots" content="nofollow" />
Nofollow sadece head etiketlerinin arasına konulan ve sadece arama motorlarının sayfayı izlememesi için kullanılan bir etiket değil. Nofollow'u bir sayfadaki bazı linklere de ekleyebilirsiniz. Böylece arama motorlarına sayfa içinde bulunan linklerin önemsiz olduğunu belirtmiş olursunuz. Buna da bir örnek verelim:
<a href="oturum.php" rel="nofollow">oturum aç</a>
Google'ın nofollow konusundaki politikaları
Google'ın nofollow konusunda izlediği şimdilik 3 politikası var. Şimdilik diyorum. Çünkü arama motorları sürekli kendi güncelliyor. Kısaca örneklerle size paylaşayım.
- Nofollow'u güvenmediğiniz linklere ekleyin. Mesela sitenize yorum yapan kişilerin ekledikleri siteler olabilir. Gerçek dünyada olduğu gibi internet dünyasında da herkese güvenmemek de diyebiliriz buna. :)
- Reklam içerikli yazılardaki linklere de nofollow etiketi kullanılmalı. SEO hataları blog yazımda belirtmiştim. Çünkü bu tür linkler "Bana bağlantı ver, ben de sana bağlantı vereyim." türü linkere giriyor. Bu her iki taraf için olumsuz bir durum olabilir.
- Sayfanızdaki gereksiz linklere nofollow kullanın. Kayıt olun, oturum açın gibi ifadelere nofollow kullanabilirsiniz. Böylece sayfanızdaki diğer önemli linkleri daha ön plana çıkartmış olursunuz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder