Nitelik mi nicelik mi?



SEO konusunda hemen hemen herkesin doğru bildiği bir yanlış var. Bu yalnızca Türkiye'ye özgü bir durum da değil. "Blog içeriği uzun olursa SEO açısından faydalıdır. İlgili blog içeriğinde daha ön sıralarda yer alırım. O halde uzun içerikler ile blog sayfamızı dolduralım." Bu, tamamen yanlış.

Kullanıcıya fayda sağlayan 200 kelimelik bir blog içeriği, kullanıcıya hiçbir fayda sağlamayan 1000 kelimelik içerikten daha ön sıralarda yer alabilir. Ön sıralarda yer almak da daha fazla kişiye erişmek için oldukça önemlidir.

Arama motorları şuna bakar: "Bu içerik kullanıcılar için faydalı mı? Kullanıcıların tam olarak aradıkları bilgi bu mu?" Ve arama motorları sürekli bu amaçlar doğrultusunda geliştirilir. Yani arama motorları sizin içeriğinizin uzun olup olmaması ile ilgilenmez. Arama motorları kullanıcılara sağladığınız fayda ile ilgilenir.

Şirketlerin pazarlama departmanları içeriklerin niceliğinden çok, niteliği ile ilgilenilmeli. Gelişi güzel içerikler yerine "İçeriği daha iyi nasıl geliştirerek kullanıcılara fayda sağlayabiliriz?" sorusuna yanıt aramalıdırlar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder